W hotelu "Łaziska" w Czchowie, odbyło się szkolenia dla kierowników filii, sekcji oraz Rady Artystycznej i Programowej ZSiP w Domosławicach. Zajęcia poprowadziła Monika Gubała, doradca metodyczny z listy MKiDN, dyrektor Szkoły Muzycznej I st. w Dobczycach. Tematem wiodącym spotkania było uzyskanie wiedzy, która pozwoli na  podjęcie decyzji w sprawie utworzenia w szkole, od przyszłego roku, działu muzykowania zespołowego.
    Zajęcia prowadzone przez panią Monikę były niezwykle interesujące ze względu na doświadczenie zdobyte przez panią Dyrektor w tracie pilotażu nowej podstawy programowej, a także ze względu na sposób przekazywania wiedzy przez prelegenta. Dobczyce były jedną z 17 szkół w Polsce, w których był prowadzony pilotaż.
 
    Również w tym dniu nastąpiło spotkanie samorządowców z gmin i powiatów, na terenie których działa nasza szkoła. Tematem wiodącym była współpraca z profesorem Markiem Żebrowski z USA. Andrzej Potępa – starosta brzeski, Marek Pławiak – starosta nowosądecki, Zbigniew Karciński – wicestarosta tarnowski, Bogdan Stasz – wójt Gromnika, Tadeusz Płachta – zastępca Burmistrza Czchowa, Dawid Niedbała – tarnowski biznesmen, przedstawiciel profesora Marka Żebrowskiego, przedyskutowali rolę Szkoły Muzycznej w Domosławicach we współpracy z fundacją Profesora Żebrowskiego. Tematem wiodącym było stworzenie warunków dla młodzieży, z terenu trzech starostw, na uczestnictwo w Festiwalu Pianistycznym w Paso Robles w Kalifornii.
Z wielkim podziwem i radością przyjęliśmy wspólne stanowisko samorządowców w tej sprawie. O szczegółach porozumienia, wymianie młodzieży oraz misji artystycznej profesora  Marka Żebrowskiego, będzie można się dowiedzieć z konferencji prasowej starostów i Profesora, która odbędzie się w pałacu Getza w Brzesku, na początku grudnia.
 
   Wkrótce rozpoczynamy realizację warsztatów i koncertów Małopolskiego Festiwalu Saksofonowego im. Adolfa Saxa w Domosławicach. Uczestnictwo w wydarzeniu będą mogli wziąć uczniowie szkół., muzycznych – jako uczestnicy oraz uczniowie szkół ogólnokształcących jako słuchacze. W ramach festiwalu obok warsztatów odbędzie się 12 koncertów – w Łososinie Dolnej, Kąśnej Dolnej, Dębnie, Iwkowej, Czchowie. Gromniku. Na brak emocji, nie będzie można narzekać; zagrają czterej najlepsi profesorowie z Europy i USA oraz na finał, wspólnie z profesorami, najlepsi uczestnicy warsztatów. Szczegóły na naszej stronie internetowej oraz FB, gdzie zostało utworzone wydarzenie pod nazwą: Małopolski Festiwal Saksofonowy im. Adolfa Saxa w Domosławicach.
 
 
Marek Żebrowski
urodził się w Poznaniu. Studiował w Polsce, Francji i USA, gdzie przebywa na stałe od 1973 r. Jest absolwentem (dyplom z wyróżnieniem) Liceum Muzycznego w Poznaniu w klasie Zbigniewa Świeżyńskiego. Dalsze studia fortepianu u Roberta Casadesus’a i kompozycji u Nadii Boulanger w Paryżu. W USA Marek Żebrowski kontynuował studia w New England Conservatory of Music w Bostonie w klasie fortepianu Russell’a Sherman’a, kompozycję w klasie profesora Williama Thomas’a McKinley’a. Otrzymał stopnie naukowe: Bachelors in Music (Piano) i Masters’ in Music (Piano & Composition) z New England Conservatory of Music. W latach 1975-1999 był artystą „in residence” i wykładowcą (historia muzyki, kompozycja, teoria), na Massachusetts Instittute of Technology, gdzie także regularnie występował jako solista i w zespołach kameralnych. W latch 1977-1995 wykładał teorię muzyki, analizę i kompozycję na University of Massachusetts. W latach 1996-2000 pracował w Boston Book Review, jako autor krytyk publikacji dotyczących muzyki, poezji, historii i zagadnień związanych ze sztuką. Od 1999 roku mieszka na stałe w Los Angeles. Prowadzi wykłady muzyki filmowej na UCLA od 2001, a od 2004 pełni funkcję dyrektora Polish Music Center przy University of Southern California. Od 2006 r. jest dyrektorem artystycznym Festiwalu im. Paderewskiego w Paso Robles, Kalifornia. Od lat 1980-tych prowadzi gościnne wykłady i “master classes” na wielu uczelniach i w instutycjach muzycznych (Boston Symphony Orchestra, Harvard University, New England Conservatory of Music, The International Institute, Hamburg University, Harvard Radio, Pacific Symphony Orchestra); jest także członkiem jury różnych konkursów. W zakresie działalności artystycznej pojawia się jako solista i w zespołach kameralnych. Recitale solowe występy z orkiestrami symfonicznymi w Brazylii, Finlandii, Francji, Niemczech, Włoszech, Litwie, Luksemburgu, Maroko, Polsce, Rosji, Holandii, Wielkiej Brytanii i USA. Recitale i wywiady dla TVP, TV Polonia, Televisão Educativa (Brazylia), Public Broadcasting Service (USA), KCSN-FM, WQXR-FM, WHRB-FM, Radio Maroc, KUSC-FM. Nagrania dla oficyn: Harmonia Mundi, Apollo Records i Titanic Records. Współpracując z Elżbietą Wars w latach 2002-2004 odkrył nieznane utwory symfoniczne Henryka Warsa (Symphony No. 1Concerto for Piano and OrchestraMaalot – uwertura na orkiestrę symfoniczną; City Sketches – suita symfoniczna, jak i wiele drobnych utworów na fortepian, muzyki filmowej, rewiowej, szkiców, itp.), które zostały wykonane w czerwcu 2005 w Łodzi (Filharmonia łódzka, dyr. Krzesimir Dębski) i we wrześniu 2006 w Lublinie (Filharmonia lubelska, dyr. Krzesimir Dębski). Występował też z Filharmonią wrocławską jako solista i kompozytor muzyki filmowej. Otrzymał wiele nagród, wyróżnień i zamówień, m.in. The Paris New Music Review (2. nagroda); Meet the Composer; The Bogliasco Foundation; The Kosciuszko Foundation; The New England String Quartet; Central Europe Trust, London, UK; Highgate School, London, UK; Premiere Productions, London, UK, The Los Angeles Musical Salon i Warsaw Camerata. Jest członkiem stowarzyszenia ASCAP w USA, The Pickwick Club w Londynie, i tzw. Steinway Artist.
 
    Artysta ma w swoim dorobku kompozytorskim wiele utworów orkiestrowych, kameralnych i na fortepian, jak i transkryspcji na fortepian i różne zespoły kameralne. Napisał muzykę do takich filmów jak Owoce miłości (reż. Marek Żydowicz), Inland Empire (reż. David Lynch), Wounded Soldier (reż. Ewa Piaskowska), Chateau Belvedere (reż. Patryk Dawid Chlastawa), The Labirynth (reż. Jason A. Schmidt). Współpracuje od wielu lat z Davidem Lynch’em, z którym nagrał płytę improwizacji muzycznych PolishNight Music (2008). Od 2000 r. współpracuje z Festiwalem Camerimage przy organizacji Festiwalu i dorocznej publikacji książek festiwalowych. Marek Żebrowski jest autorem wielu artykułów o muzyce i sztuce na łamach czasopisma Boston Book Review, a dwie jego książki, Paderewski in California Celebrating Chopin and Paderewski, ukazały się drukiem w 2010 r.